Skip to main content

بهترین مقصد گردشگری در شمال

بهترین مقصد گردشگری شمال

بهترین مقصد گردشگری در شمال ایران کجاست؟ کشور عزیزمان ایران سرشار از مناطق گردشگری و توریستی با طبیعت بکر و بی نظیر است. از انجا که شمال ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه خوش آب و هوایی قرار دارد، سفر به این مناطق توریستی انتخاب بسیاری از مسافران و توریستان شده است.
یکی از بهترین فصل ها برای سفر به شمال در بهار و تابستان است. در این فصل درختان شکوفه زده و جاذبه های طبیعی گردشگری لباس سبز به تن کرده و از زیبایی دوچندانی برخوردار میشوند.

البته ناگفته نماند که شمال ایران در تمامی فصول زیبایی مختص خودش را دارد.ولی در فصل تابستان و تعطیلات نوروز بدلیل تعطیلی مدارس و ادارات، سفر به نقاط مختلف بیشتر است. با توجه به شهرهای متعدد شمال انتخاب بهترین مقصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات سخت تر میشود.
ما در این مقاله قصد داریم بهترین مقصد گردشگری در شمال ایران را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا پس از معرفی جنبه های مختلف این انتخاب و پیشنهاد را بررسی کنیم.
اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید حتما قبل از سفر برای انتخاب مقصد وقت کافی بگذارید و ویژگی های آن را بررسی کنید.
شما باید شرایط اب و هوایی منطقه، اسکان و برنامه روزانه خود را برای سفر بررسی و مشخص کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از تعطیلات و زمان خود در سفر داشته باشید. علاوه بر آن باید به هزینه های سفر خود و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید توجه کنید.
به طور کلی مقصد های گردشگری در شمال به دو دسته تقسیم میشوند.

مقصد گردشگری بکر و طبیعی در شمال

از انجا که همه ی ما زاده طبیعت هستیم با دیدن نقاط طبیعی و بکر شهرها و کشورهای مختلف و طبیعت دست نخورده کره زمین روح مان جلا و تازگی پیدا میکند. و به دنبال نقاطی میگردیم که کمتر کسی شنیده و یا رفته باشد و یا آن منطقه دست خورده بشر نباشد. اگر آدم متفاوتی هستید و دوست دارید مقصد سفرتان نیز خاص و متفاوت باشد به دنبال جنگل های انبوه و اما بی خطر باشید و تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

مقصد گردشگری تفریحات مدرن در شمال

معمولا نسل جوان و نوجوان در سفر خواهان تفریحات مدرن و هیجان انگیز هستند و اکثرا دوست دارند علاوه بر جادبه های طبیعی تفریحات جدیدی رو هم تجربه کنند، در شمال معروف ترین این تفریحات تلکابین است که در رامسر و نمک آبرود قرار دارد، البته باید بگوییم بعد از گذشت چندین سال و رونمایی تفریحات هیجان انگیز مدرن تلکابین طرفداران کمتری پیدا کرده است. حال بیایید با یکدیگر مروری بر تفریحات جدید در شمال داشته باشیم.

انواع تفریحات در شمال

در زیر تعدادی از تفریحات، که در فضاهای بکر و طبیعی دلچسب است و تفریحات مدرن لیست شده است.

تفریحات در مناطق بکر و طبیعی شمال

پیاده روی در جنگل:یکی از لذت بخش ترین و ساده ترین تفریحات پیاده روی در جنگل و فضاهای طبیعی شمال است، اینکار با طبیعت سرسبز شمال و هوای مطبوعش بسار دلچسب است.البته باید دقت داشته باشید جنگلی که انتخاب میکنید فضایی امن و مطمعن داشته باشد.

گشت و گذار در جنگل با اسب: افرادی که عاشق اسب و سوارکاری هستند بهترین مکان برای سوارکاری جنگل های شمال است به شما پیشنهاد میکنم حتما یکبار تجربه کنید.

ماهیگیری: اگر خواهان آرامش هستید و طرفدار بازی های گروهی هیجان انگیز نیستید به شما ماهیگیری را پیشنهاد میکنیم، حتی اگر تجهیزاتش را ندارید میتوانید از تجهیزات باشگاه های ماهیگیری مستقر در کنار دریاچه ها استفاده کنید.

قایقرانی: یکی از پرطرفدار ترین تفریحات قایق سواری در دریای شمال است، ولی ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر طرفدار آب هستید اینبار قایقرانی در دریاچه ای طبیعی را تجربه کنید و از حس آرامش و زیبایی دریاچه لذت ببرید.

قایقرانی در شمال

از تفریحات و علاقه مندی های بزرگسال، جوان و نوجوان ها که بگذریم باید به تفریح و تنوع کودکان نیز اهمیت ویژه ای دهیم. پس اگر قصد سفر با خانواده را دارید و کودک در جمعتان هست، به دنبال مقصد گردشگری در شمال باشید که فضایی برای بازی کودکان نیز داشته باشد تا همزمان تمامی اعضای خانواده از سفر و تعطیلات خود لذت ببرید.

تفریحات مدرن در شمال

فوتبال حبابی: در این بازی هر شخص درون توپی بزرگ حبس میشود و با رقیبان خود مبارزه میکند. در این بازی جذاب ترین لحظه زمانی است که دوست شما با توپ خود واژگون میشود و برای برگشتن به حالت عادی تلاش میکند و دست و پا میزند.

آرچری تگ: اگر به تیر اندازی و هدف گذاری علاقه مند هستید حتما آرچری تگ را میشناسید و یا حداقل اسم آن را شنیده اید.

در این بازی شما با تیرو کمان در فضای باز و طبیعت شمال باید از خود دفاع کنید و رقبای خود را شکست دهید. و یا میتوانید این بازی را به صورت انفرادی با هدف نشانه گیری انجام دهید.

لیزرتگ در فضای باز: بازی لیزرتگ به شکلی است که شما با خانواده و یا دوستان خود به دوتیم تقسیم مشوید و با تفنگ های لیزری در فضای شبیه سازی واقعی جنگل های شمال باهم مبارزه میکنید.

گلف: بازی گلف به قدری شناخته شده است که دیگر نیاز به توضیح ندارد، شما میتوانید این بازی را در طبیعت و آب و هوای شمال تجربه کنید.

تقریبا تمامی مناطق شمال مجهز به زمین های ورزشی هستند ولی اگر به ورزشی خاص علاقه دارید در نظر داشته باشید که مقصد گردشگری که در شمال انتخاب میکنید زمینی برای ورزش موردعلاقه تان داشته باشد. تا بتوانید در هوای مطبوع شمال ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید.

زمین ورزشی در شمال

بهترین شهرک گردشگری در نور

تمامی تفریحاتی که در بالا گفتیم همه از علاقه مندی های میانسالان تا کودکان در شهرک توریستی تفریحی دشت نور قرار دارد.

این شهرک در کنار دریاچه 4 هکتاری و جنگل های شهر نور احداث شده که از یک طرف می توانید از  گشت و گذار در جنگل های دشت نور و اطراف دریاچه لذت ببرید، و از طرف دیگر از امکانات و تفریحات مدرن استفاده کنید.

البته تفریحاتی که گفته شد بخشی از امکانات توریستی تفریحی شهرک دشت نور است ، شما میتوانید تمامی این امکانات را از قسمت امکانات شهرک دشت نور مطالعه و مشاهده کنید.
برای انتخاب بهترین مقصد گردشگری در شمال علاوه بر تفریحات باید به اسکان نیز توجه کنید.در شهرک دشت نور ویلا ها و بلوک های ویلایی فول امکانات برای اقامت مسافران و توریستان عزیز در نظر گرفته شده است.ولی در صورتی که خودتان جای خاصی را برای اقامت در نظر دارید، میتوانید هر ساعاتی از شبانه روز به دشت نور بروید و از امکانات رویایی شهرک استفاده کنید.
امیدواریم که سفری خوب و خوش را در پیش داشته باشید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

Leave a Reply