Skip to main content

بهترین شهرک شمال

بهترین شهرک شمال برای سرمایه گذاری و تفریح وابسته به فاکتور های مختلفی است که ما در این مقاله تک تک شهرک های شمال را مورد بررسی قرار داده ایم و هر کدام با توجه به موقعیت جغرافیایی ، بخش های اقامتی و امکانات رفاهی که در شهرک تاسیس شده با یکدیگر مقایسه کرده ایم و در ادامه نیز نظر هنرمند معروف سینمای ایران محمد رضا گلزار را در مورد بهترین شهرک مازندران و شمال ایران خواهیم شنید.

شمال ایران به دلیل خوش آب و هوا بودن منطقه و نزدیکی به جنگل های بکر و دریا سالانه توریستان و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند، از این رو سرمایه گذاران، شمال ایران مخصوصا استان مازندران را جهت سرمایه گذاری و احداث شهرک های توریستی تفریحی انتخاب کرده اند ، و از قدیم تا بحال شاهد آن بوده ایم که روز به روز تعداد شهرک های تاسیس شده در این منطقه بیشتر میشود و به دلیل تعدد شهرک ها انتخاب بین آنها برای سرمایه گذاری و تفریح کار دشواری است حال با ما همراه باشید تا از سه جنبه مختلف به شهرک های شمال امتیاز دهی کنیم.

بررسی جنبه های مختلف بهترین شهرک شمال

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی شهرک یکی از مهم ترین فاکتور هاست چرا که نزدیکی شهرک به شهرهای کلان نظیر تهران برای رفت و آمد مسافران از نظر مسافت برای هر مسافر حائز اهمیت است،علاوه بر آن نزدیکی شهرک به جنگل و دریا برای مسافران طبیعت گرد اهمیت بسزایی دارد.
دسترسی به مناطق تفریحی و فروشگاه های زنجیره ای در داخل و یا محدوده شهرک نیز باید موردتوجه قرار گیرد که در ادامه مفصل این بخش را بررسی خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی شهرک های مازندران
بهترین ویلاهای مازندران

بخش های اقامتی بهترین شهرک شمال

مساحتی از هر شهرک را بخش های اقامتی به خود اختصاص داده، که این بنا ها به صورت ویلا و یا آپارتمان ها ساخته شده اند، فاکتورهایی که برای برتری بنا های یک شهرک نسبت به دیگر شهرک های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد  اول از همه معماری و نمای داخلی و خارجی ویلا هاست که براساس بروزترین متدهای روزدنیا طراحی شده باشد و مصالح بکار رفته در ساخت بنا نیز مورد اهمیت است. از قیمت ملک و بررسی تفکیک زمین ها و سند مالکیت آن نیز غافل نشوید . علاوه بر آن به چشم انداز هر ساختمان باید توجه داشته باشید چرا که محیط طبیعی اطراف ویلا و یا آپارتمان تاثیری بسزایی در تفریح و سکونت شما و انتخاب بهترین ترین شهرک شمال خواهد داشت.

امکانات تفریحی

در هر شهرک تعدادی امکانات تفریحی و رفاهی برای مالکان و مسافران در نظر گرفته شده که تمامی آنها را در زیر نام برده ایم.
ساحل اختصاصی، گشت در جنگل و سوارکاری، جاده سلامت و تندرستی، دوچرخه سواری، زمین های بازی نظیر( فوتبال، والیبال،بسکتبال، گلف و مینی گلف، تنیس و ..) ، باشگاه بدنسازی، استخر چهار فصل، قایقرانی، ماهیگیری، سوارکاری، باشکاه لیزرتگ، آرچری تگ، فوتبال حبابی، خدمات ماساژ  و اسپا، پارک بازی کودکان، کافی شاپ و رستوران ، فروشگاه خرید مایهتاج روزانه و ….

لیستی از بهترین شهرک های شمال

دشت نور
امیر دشت
دریا بیشه
خزرشهر
دریا کنار
فردوس رویان
خانه دریا
معرفی مختصری از هر شهرک، مزایا و معایب آن را در ادامه بررسی میکنیم همچنین میتوانید عوامل موثر در انتخاب لوکس ترین شهرک شمال را مطالعه کنید.

شهرک دشت نور

بهترین شهرک شمال شهرک دشت نور در 5 کیلومتری شهر نور به سمت امل واقع شده ، این شهرک در سه فاز اقامتی در سال 1394 توسط رییس جمهور محترم (جناب آقای روحانی) افتتاح گردید و در حال حاضر جدیدترین شهرک شمال شناخته شده که توجه بسیاری از توریستان و گردشگران را به خود جلب کرده است. از ویژگی های بارز دشت نور خصوصی بودن آن است که بعد از انقلاب اسلامی ایران اولین شهرک خصوصی احداث شده در شمال کشور است.
همانطور که گفتیم دشت نور از سه فاز متفاوت تشکیل شده که در دو فاز آن بخش های اقامتی به صورت ویلاهای دوبلکس و فلت و برج 15 طبقه ای با تعداد 137 واحد با امکانات بینظیری مثل 2 لاین آسانسور، استخر چهار فصل، باربیکیو، روف گاردن و سالن بدنسازی و …. ، و در فاز دیگر آن امکانات تفریحی و رفاهی قرار گرفته است. وجود دریاچه ای به وسعت 4 هکتار در این مجموعه توریستی و گردشگری از مشخصه های جذاب این شهرک نسبت به دیگر شهرک های شمال است.
باید بگوییم شهرک دشت نور ، کاملترین شهرک از نظر امکانات تفریحی و رفاهی شناخته شده است. که این امکانات شامل: جاده سلامت و تندرستی، دوچرخه سواری، گشت و گذار در جنگل، ماهیگیری، قایقرانی، سوارکاری، باشگاه ورزشی بدنسازی، زمین های ورزشی(فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، مینی گلف)، پارک بازی کودکان، لیزرتگ، آرچری تگ، ماساژ و اسپا ، رستوران و کافی شاپ و استخر چهار فصل است.

شهرک امیردشت در شمال

شهرک ساحلی امیردشت در شهرکلارآباد ، سال 1351 در حاشیه جنگل و ساحل احداث شده است، از این رو به شهرک ساحلی امیردشت نیز شناخته میشود. در شهرک امیردشت 577 قطعه با مجموع مساحت ۸۶۷٫۶۸۳ مترمربع قرار گرفته که در این قطعات 435 ویلاساخته شده است.
ساختار داخلی شهرک امیردشت به گونه ای است که به دو خیابان اصلی تقسیم میشود که در هریک از خیابان ها ویلا ها و بناهای ساخته شده و در مرکز این دوخیابان امکانات تفریحی و رفاهی شهرک قرار گرفته است که این امکانات شامل: دسترسی از طریق زیرگذر به پلاژ اختصاصی با امکانات ساحلی و تفریحات (جت اسکی، قایق تفریحی، اسکی روی آب و ..)، احداث زمین های ورزشی تنیس، بسکتبال،الیبال و زمین بازی کودکان و همچنین وجود سه پارک جنگلی بمساحت ۷۳٫۲۷۲ مترمربع ، راه جنگلی و جاده سلامت به طول ۲ کیلومتر، استخر، کافی شاپ دو طبقه، از امکانات شهرک امیردشت میباشد.

شهرک خزر شهر

این شهرک در ۶ کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون کنار با دو بخش شمالی و جنوبی در سال ۱۳۵۴ ساخته شده است که بخش شمالی شهرک با مساحت 120 هکتار به سمت دریا و بخش جنوبی آن با مساحت 480 هکتار طراحی ، و کل مساحت شهرک به زمین های بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ تقسیم بندی شده است که در این زمین ها بیش از 2000 ویلا ساخته شده است. بین بخش شمالی و جنوبی شهرک یک پل هوایی ساخته شده که مسیری برای رفت و آمد دوچرخه و موتور سواران شده است. از امکانات شهرک میتوان به زمین های ورزشی،پلاژ اختصاصی، فروشگاه مواد غذایی و رستوران اشاره کرد. پلاژ اختصاصی این شهرک صبح ها مختص بانوان و بعد از ظهر ها برای استفاده آقایان برنامه ریزی شده است.

امنیت در شهرک های شمال

همانطور که میدانید داخل تمامی شهرک های نام برده و بخش مشاعات شهرک محوطه سازی شده و پوشش گیاهی و گل های رنگارنگ از ملزمات محوطه سازی شهرک های شمال است که انتخاب نمای خارجی بهترین شهرک شمال بسته به سلیقه شما میباشد، علاوه برآن تمامی شهرک های شمال امنیت و حریم خصوصی را برای ساکنان شهرک فراهم کرده اند، از این رو اگر مالک ویلا هستید و یا ویلا را برای مدت محدودی اجاره کرده اید خیالتان در تمامی ساعات شبانه روز آسوده باشد ، زیرا تمامی شهرک ها نگهبانی 24 ساعته دارند و تردد افراد در کل ساعات شبانه روز و کنترل میشود.

شهرک دریا بیشه

شهرک دریا بیشه محدوده دو شهر رویان و نوشهر در سال 1351 افتتاح شده است در این شهرک 470 قطعه زمین تفکیک شده قرار دارد که در 390قطعه آن ویلای ساخته شده، و به مالکیت افراد درامده است.
به دلیل قدیمی بودن شهرک و مالکان متعدد قبل از فروش ویلا از مشتری استعلام سابقه گرفته میشود و اجازه مالکیت به هر فردی داده نمیشود. از ویژگی های این شهرک میتوان به ساحل اختصاصی و مشاعات جنگلی اشاره کرد، اگر برای اقامت خود علاوه بر طبیعت به دنبال امکانات تفریحی و رفاهی مدرن هستید این شهرک را به شما پیشنهاد نمیکنیم.

شهرک دریا کنار

مجموعه دریا کنار یکی از بزرگترین شهرک های شمال با مساحت 3000000 متر مربع در 5 کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون کنار در سا ل 1359 ساخته شده است. متراژ زمین های این شهرک از 300 تا 1000 متر متفاوت است. و در این شهرک ویلاهای فلت و تریبلکس با امکاناتی نظیر استخر ، باربیکیو و …. ساخته شده است.شروع اولیه ساخت این شهرک در زمان محمد رضا شاه بوده و همچنان ادامه دارد.
یکی از دلایل معروفیت این شهرک معمار آن آقای حسین امانت طراح برج آزادی تهران است که این شهرک را به سبکی اروپایی در زمان محمدرضا شاه پهلوی طراحی کرده است.
از امکانات تفریحی و رفاهی این شهرک میتوان به ساحل اختصاصی با مساحت 2700 متر مربع اشاره کرد و علاوه بر آن این شهرک دارای دو درب ورودی مجزا میباشد که درب شماره 1 برای مالکان و درب شماره 2 برای ورود و خروج مستاجران محترم درنظرگرفته شده و همین امر به امنیت شهرک افزوده است.

شهرک خانه دریا

خانه دریا با وسعت 250 هکتار یک شهرک ساحلی در حد فاصل سرخ رود به سمت محمودآباد است که شروع ساخت این شهرک از سال 1351 بوده و در سال 1352 به بهره برداری رسیده است. این شهرک جزو شهرک های قدیمی مربوط به دوره شاهنشاهی است که برخی از بنا ها و ویلاهای ساخته شده مربوط به آن دوران و برخی دیگر در سال های اخیر ساخته شده اند.
شهرک دارای یک درب ورودی با دو قسمت مجزا است ، یک سمت برای مالکان و سمت دیگر برای رفت و آمد مسافران در نظر گرفته شده است.
امکانات این شهرک 2 کیلومتر ساحل اختصاصی، زمین ورزشی والیبال، تنیس و پارک بازی کودکان است.همچنین چهار رستوران و سوپرمارکت برای خورد و خوراک و خرید مایهتاج روزانه مسافران و مالکان در شهرک قرار گرفته شده است.

بهترین شهرک شمال از دیدگاه محمدرضا گلزار

نظر هنرمند معروف کشورمان محمد رضا گلزار در رابطه با بهترین شهرک شمال و حضور ایشان در شهرک های مختلف شمال کشور