Skip to main content

خرید آپارتمان در شمال

شمال کشور به دلیل آب و هوایی عالی ای که دارد یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری و همچنین گذراندن اوقات فراغت است؛ به همین دلیل خرید ویلا در شمال و خرید آپارتمان در شمال بسیار رونق گرفته است.

خرید و فروش ویلا و آپارتمان در هر جایی دارای شرایط و خصوصیات خاص خودش است؛ بنابراین باید در هنگام خرید ملک در شمال کشور به موارد زیادی دقت داشته باشید که در زیر برخی از این موارد را بررسی می کنیم.

موارد مهم هنگام خرید آپارتمان در شمال

شمال ایران به دلیل نزدیکی به دریا و جنگل دارای رطوبت بسیار زیادی است که این رطوبت باعث می شود تا هر نوع بنایی با این مکان سازگار نباشد و برای داشتن ساختمانی مقاوم در برابر رطوبت و مسایلی چون سیل (در زمان طغیان رودخانه ها)، عایق صوتی، عایق سرما و گرما و بسیاری دیگر از این قبیل باید از اصول معماری خاص اقلیم مناطق مرطوب استفاده کنید.

اهمیت بنای ساختمان ها در شمال

یکی از مهمترین نکات برای خرید آپارتمان در شمال معماری و فندانسیون آن است. برخی از معماران از فندانسیون چوبی برای کار خود استفاده می کنند که دارای مزایای خاص خود است ولی از آنجایی که دارای مقاومت کمی برای ساختمان های دوطبقه و بیشتر است، بیشتر فندانسیون های فلزی پیشنهاد می شوند و به دلیل مخفی شدن آنها در دل بتن، دیگر از مواردی مانند زنگ زدگی آن می توان آسوده خاطر بود.

اگر قصد خرید ویلا در شمال  واقع در نزدیک دریا را دارید باید به دو مورد بسیار مهم نقشه برداری و شیب بندی دقت داشته باشید چرا که این موارد نکات پایه ای برای استحکام بنا بوده و شما به راحتی می توانید این اطلاعات را از شهرداری منطقه تهیه کنید.

اسکلت فلزی به دلیل سبکی و همچنین کم جا بودن یکی از محبوب ترین گزینه ها و همچنین اولین انتخاب اکثر معماران است ولی از آنجایی که فلز در برابر رطوبت دارای مقاومت بسیار پایینی است و در گذر زمان دچار خوردگی می شود، نمی توان از این مدل به کار برد و حتما باید از تنها گزینه موجود یعنی همان اسکلت بتنی استفاده کرد.

گزینه بعدی که برای خرید آپارتمان در شمال باید به آن دقت داشته باشد دسترسی به امکانات اولیه است. این که ویلا و یا آپارتمان شما در جایی بکر باشد بسیار عالی می شود ولی در صورت نیاز باید بتوانید به درمانگاه و یا مراکز خرید به راحتی دسترسی داشته باشید.

خرید آپارتمان در دشت نور

آپارتمان های واقع در دشت نور در یک ساختمان ۱۵ طبقه ای با زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با تعداد ۱۳۷ واحد بنا شده اند. از ویژگی های بارز این آپارتمان ها چشم انداز زیبای دریاچه و جنگل است که اولویت اول انتخاب و خرید آپارتمان در شمال محسوب میشود.

یکی از دلایل تمایز آپارتمان های دشت نور از دیگر آپارتمان های شمال، اجرای جدیدترین تکنیک های فنی و معماری روز جهان است که با متخصصین فنی در این مجموعه اجرا و پیاده سازی شده همچنین در قسمت شمال غربی این مجموعه جنگل واقع شده است.

امکانات آپارتمان های دشت نور

  • استخر ۴ فصل
  • لابی اختصاصی
  • ۲ لاین آسانسور مجزا
  • روف گاردن
  • سالن بدنسازی
  • و…….. می باشد .

مجتمع تفریحی و توریستی دشت نور به دلیل دارابودن امکانات ویژه ، درکنار شهرک های مطرح دیگر از جمله: امیردشت ، فردوس ، خزرشهر، خانه دریا و… قرارگرفته است و این امکانات خاص موجب متمایز شدن این مجموعه تفریحی نسبت به سایر شهرک های شمال شده است

اهمیت سبک منطقه هنگام خرید آپارتمان و یا ساخت ویلا

سبک های معماری بسیار زیاد و جذابی برای ویلا ها و مخصوصا ویلا های کنار دریا وجود دارد ولی متاسفانه ویلا ها و آپارتمان های بسیار زیادی وجود دارند که با طرح و نقشی عالی در برخی از مناطق بنا شده اند ولی به دلیل عدم هماهنگی این سازه با بافت آن منطقه، چهره منطقه را هم خراب کرده است.

ویلا ها و آپارتمان ها را می توان با تغییراتی جزئی به ایده عال های شما نزدیک کرد، پس در همگام خرید ویلا و آپارتمان بیشتر توجه خودتون را به کلیات بنا بدید تا مثلا به زنگ زدگی حفاظ پنجره هاش.

برای خرید آپارتمان در شمال چگونه وارد مذاکره شوید

قطعا تاکنون به دفاتر فروش زیادی سر زده اید و افراد زیادی را در آنجا دیده اید که همگی برای مشاوره شما حضور دارند؛ بله، این افراد همگی قصد دارند تا یک ملک را به شما بفروشند و چنان این کار را با ظرافت و با وجود آگاهی شما از این موضوع انجام می دهند که در بیشتر مواقع موفق می شوند شما را متقاعد به خرید آن ویلا و یا آپارتمان کنند! این امر برای شمای خریدار ناراحت کنندست و تنهاچیزی که می تواند شما را از آسیب این محیط ها دور نگه دارد یک مشاور خوب و صادق است.

یکی از مهمترین کارها برای خرید ویلا و آپارتمان ، گرفتن قیمت از چندی مشاور املاک است ولی زیاد این کار را تکرار نکنید زیرا مذاکره همزمان با چندین فروشنده باعث بی اعتمادی آنها به شما می شود و در اینجا شما هستید که ضرر می کنید!

برخی از افراد بدون دیدن ویلا، آن را خریداری می کنند ولی به این نکته توجه داشته باشید (همانطور که شمال ایران دارای مناطق زیبا و بکر زیادی است، ویلا های بسیار زیادی نیز برای فروش دارد و این نکته یک زنگ خطر بزرگ است نه یک فرصت عالی)، چرا که این امر باعث می شود این فکر به ذهن شما بیاید که همه تقریبا یکی هستند و بدون تحقیق آن ملک را معامله کنید؛ بنابراین باید با دید باز و اطلاعات کامل از محل و نحوه ساخت بنا اقدام به خرید آن کنید.

خرید آپارتمان در شمال
خرید ویلا در شمال

چگونگی خرید آپارتمان و ویلا در شمال

اول از همه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد دقت کنید تا دچار سرنوشت افرادی که از جمله معروف ” خوشمون اومد خریدیمش” نشوید.

در هنگام خرید ویلا در شمال باید منعطف باشید و با فروشنده کنار بیایید. در برخی از موارد مشاورین املاک محدودیت قیمتی دارند و در این شرایط هم نمی توان کاری از پیش برد و باید به دنبال مکانی با حدود قیمتی بودجه خودتان باشید.

یکی از بهترین جاها برای خرید آپارتمان در شمال و یا خرید ویلا در شمال مکان هایی نظیر مجتمع های تفریحی توریستی می باشد که جدایی از محیطی زیبا، امکانات عالی ای را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

از جمله این مناطق می توان به خزرشهر و دریا کنار در مازندران اشاره کرد ولی مناطق دیگری وجود دارند که این امکانات را با هزینه هایی بسیار کمتر و کیفیت بالاتر در اختیار شما قرار می دهند و از جمله این مکان مجتمع دشت نور است و امکان اجاره یا خرید ویلا و آپارتمان را می دهد. برای دریافت مشاره رایگان و یا اطلاعات بیشتر بخش سرمایه گذاری در دشت نور را مطالعه کنید.